شناسه خبر : 106905
دوشنبه 04 دي 1402 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت فرا رسیدن روز تکریم از مادران شهدا؛

با مادرشهید قهرمان اهوازی" ابراهیم کیماسی"

ویژه برنامه ای به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم از مادران شهدا در مسجد امام زین العابدین اهواز برگزار می شود...

فاش نیوز - مسجد امام زین العابدین علیه السلام ویژه برنامه ای به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم از مادران شهدا برگزار می کند.

 بر پایه گزارش همکار ما از اهواز، مسجد امام زین العابدین علیه السلام واقع در کوی انقلاب اهواز، ویژه برنامه ای را به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم از مادران شهدا در روز سه شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲) با حضور مادر شهید ابراهیم کیماسی برگزار می کند.

 گفتنی است؛ "شهید ابراهیم کیماسی" در ۲۹ اسفند سال ۱۳۴۴در شب سال تحویل به دنیا آمد تا بهترین عیدی خداوند به خانواده مهربانش باشد. او خانواده مذهبی و خداجویی داشت. وقتی صدای ملکوتی امام خمینی برای تشکیل حکومت اسلامی در کشور طنین انداز شد، ابراهیم همپای پدرش در تظاهرات‌های ضد رژیم و حکومت طاغوتی پهلوی شرکت نمود. در چهارشنبه سیاه اهواز ۲۷ دی ۱۳۵۷ هم در صحنه حاضر بود. حتی در اثر هجوم ماموران شاه پدرش مورد ضرب و شتم یکی از سربازها قرار گرفت. دنده اش شکست.


 بعد از شروع جنگ تحمیلی در جبهه ها حضور پیدا کرد. او می گفت:" نظر امام خمینی این است که جبهه ها را پر کنیم". دیگر به مدرسه نرفت. برای اولین بار در عملیات حصر آبادان شرکت نمود. در اعزام دومش همراه گردان نور به جبهه شوش رفت. هر وقت جبهه نبود، تمام وقتش را در مسجد امام زین العابدین علیه السلام سپری می نمود. سرانجام در شب اول عملیات بیت المقدس، خلعت سرخ شهادت اندازه قامت رعنایش شد و روح پاکش در جوار حق آرام گرفت. او بر اثر اصابت گلوله آر پی جی ۷ در نزدیکی سنگر او به شهادت رسید.


قسمتی از وصیت نامه نورانی او به شرح زیر است:  
"بسم رب الشهداء والصدیقین  
ان کان دین محمد لم یستقم الایقتلی فیاسیوف دینی.
 اگر دین محمد (ص) جز با قتل من بر پا نمیماند پس ای شمشیرها مرا در یابید. (امام حسین ع )
اگر من در راه اسلام شهید شدم. امیدوارم که ناراحت نشوید که من از پیش شما رفته ام. امیدوارم با این حمله ما پیروز شویم و صدام نابود شود و اسلام در تمامی کشورها بر پا شود. امیدوارم که برادران من ادامه دهندگان راه من باشند.
یک وصیت به شما دارم و آن اینکه تمام نیتها و اعمالتان برای رضای خداوند باشد. امیدوارم که حتما در مراسم دعا شرکت کنید؛ بخصوص دعای کمیل. امیدوارم که احمد به برادرانم نماز و قرآن یاد بدهد و از همگی شما حلالیت می طلبم. امیدوارم مرا ببخشید.
 ... بعد از شهادتم توکل کنید به خدا و زیاد برای من گریه نکنید و یک پرچم سبز بر سر خانه‌مان بزنید و خانه مان را چراغانی کنید. برای ظهور امام مهدی(عج) و سلامتی امام کبیر خمینی عزیز و تمامی خدمتگزاران اسلام دعا کنید.
(و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون)
ابراهیم کیماسی ۶۰/۱۲/۲۹  
والسلام

|| جعفری

اینستاگرام
فاش نیوزی های عزیز
"در حسرت همنشینی با شهدا"
تیترمطلب دیگری است که اشاره به زندگی شهید والا مقام ابراهیم کیماسی دارد. بخوانید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi